René Zeilstra, eigenaar van Remasystems Cleanstore, zag sinds de landelijke maatregelen tegen verspreiding van het Coronavirus de vraag naar persoonlijke hygiëneproducten toenemen. Tevens merkte hij op dat veel van zijn afnemers, waaronder ondernemers die veel bezoekers ontvangen, zieken- en verzorgingshuizen en scholen wél de producten bestelden maar niet of nauwelijks waren ingericht om een optimale "hygiëne-service" aan te bieden. Het idee van de HygiënePilaar was vrijwel direct geboren. In Dave Dickhoff, eigenaar van reclamedrukkerij Joor it vond Zeilstra een geschikte partner voor de promotie van de HygiënePilaar. Joor it was op haar beurt al betrokken bij de COVID-19 maatregelen door het drukken en verspreiden van informatieposters en signaalstickers. Voor HygiënePilaar verzorgt het bedrijf (optionele) bedrukking in huisstijl of ieder ander gewenst ontwerp en beheert het de webshop.
De Hygiënepilaar en bijbehorende navullingen alsmede COVID-19 drukwerk zijn te bestellen via www.hygienepilaar.nl